۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲

ناصری با مهر مطرح کرد:

حفاظت محیط زیست از کودکی آغاز شود/ رسانه ها قبل از دولتمردان مسئول حل بحران زيست محيطي

حفاظت محیط زیست از کودکی آغاز شود/ رسانه ها قبل از دولتمردان مسئول حل بحران زيست محيطي

مشهد - خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان محیط زیست خراسان رضوی گفت: آموزش و تغيير رفتار در كودكان و نهادينه كردن فرهنگ حفاظت محيط زيست بسيار آسان تر از بزرگسالان است.

هادی ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محيط زيست ميراث گذشتگانمان نيست بلکه امانت آيندگان در دست ماست.

وی به آلودگي شديد هوا در شهر هاي بزرگ و تخريب  گسترده محيط زيست اشاره کرد و گفت: در زمانه ای که شاهد از بين بردن تنوع زيستي توسط انسان توسعه طلب هستیم؛ رسانه ها در خط مقدم اطلاع رساني و حساس سازي افكارعمومي براي جلب مشاركت مردم و دولتمردان ایستاده اند.

ناصری گفت: براي حل بحران زيست محيطي باید همه رسانه ها، جرايد، خبرگزاري ها بويژه رسانه ملي توليد برنامه و فرهنگ سازي کنند.

سخنگوی سازمان محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: برای فرهنگ سازی باید از مهد كودكها، مدارس، دانشگاه ها و مساجد شروع كنيم.

 وی رسانه ها را قبل از دولتمردان و سياستمداران و سازمانهاي دولتي و طبيعت دوستان و مردم، مسئول در برابر تبلیغات و اطلاع رسانی برای این نبرد نابرابر انسان و طبيعت دانست.

ناصری تغيير نگرش و تغيير سبك زندگي و رفتار را با محيط زيست از عواملی معرفی کرد که می تواند از روند تخريب روز افزون محيط زيست بكاهد.

وی همچنین با تاکید برضرورت آموزش حفاظت از محیط زیست به کودکان افزود: آموزش و تغيير رفتار در كودكان و نوجوانان و نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از محيط زيست در سنين كودكي بسيار آسان تر و موثرتر است از بزرگسالاني كه رفتار و منش آنان شكل گرفته است.

کد خبر 2216466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha